ساحل دریا

ساحل دریا

دیگر لازم نیست به ساحل دریا بروید؛ ما ساحل دریا رابه خانه هایتان می آوریم.
ساحل دریا

ساحل دریا

دیگر لازم نیست به ساحل دریا بروید؛ ما ساحل دریا رابه خانه هایتان می آوریم.

بیمارستان ِ بیمار


سال های دور خانواده ی  خیر ارجمند احمد نژاد در شهر کتالم شهرستان رامسر ، به منظور کاهش آلام مردم منطقه ، پایه گذار مرکزی برای درمان بیماری هایشان شدند. زمین بیمارستان حاج علیرضا احمد نژاد اهدا و ساختمانش بنا نهاده شد. بیمارستان کتالم ۲۵ تختخوابی ومجهز به اطاق جراحی و رادیولوژی شد. لطف خدا و تلاش کادر پزشکی ، پرستاران ، بهداشت و اداری این مرکز درمانی پدران ، مادران و فرزندان بی شماری را از اهالی شهرهای کتالم ، سادات شهر ، میهمانان و گردشگران منطقه را از مرگ حتمی نجات داد و بی شماری از مراجعان را شفا و سلامت داد.

 

بنا به دلایل مختلف و به صلاح دید مسئولین وقت و به منظور بهره مندی و خدمات رسانی بهتر و مناسبتر ، طی فرآیندی ، بیمارستان حاج علیرضا احمد نژاد در ۱۵ سال پیش به دانشگاه آزاد اسلامی واحد تنکابن واگذار شد. تا این مجموعه به عنوان یک بیمارستان آموزشی و مرکز پذیرش رشته پزشکی خدمات جامع تری به مردم ارائه نماید.

 

در ابتدا بخش بستری ، جراحی و با حضور پزشکان فوق تخصص مانند دکتر عاملی و خانم صالحی جراح زنان و پزشکان ؛ اتفاقات شیرینی برای مردم منطقه رقم خورد.اما آرام آرام دانشگاه آزاد اسلامی واحد تنکابن رسالت خویش را نادیده گرفت و با احساس مالکیت بر این مرکز خیریه ، در سال های اخیر دانشجویان پزشکی خودش را به بیمارستان رامسر اعزام و با خالی کردن این بیمارستان از پزشکان متخصص و حاذق و فقط برای زیبایی ؛ تابلوهای پزشکان متخصص و داخلی در سر درب بیمارستان نصب شده است و اکنون عملا بیمارستان در حد یک درمانگاه اورژانش و کلینیک درمانی ، تقلیل جایگاه داده شده و فقط در حد تزریق سرم و آمپول و با حضور پزشک داخلی فعال بوده و هیچ گونه خدمات درمانی دیگری ارائه نمی دهد.

 

 

طبق اظهارات رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان مازندران در 6 تیر 1401 ، دانشگاه علوم پزشکی و شبکه بهداشت به عنوان متولی درمان ، بر امور نظارت نکردند و چون متولیان نظارت نکردند ، مقصر هستند.

 

اکنون بیمارستان حاج علیرضا احمد نژاد کتالم ، خود بیمار است و نیاز به درمان دارد.  اما با جملات زیبای رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان مازندران ، مشکلات مردم منطقه و بیمارستان حل نشده و نمی شود. تیم پیگیر حل مشکل و خانواده ی خیر گرانقدر احمدنژاد ، بارها مکاتبات متعددی را در سال های گذشته و  حتی اخیرا به مسئولین شهرستانی و استانی ذیربط ، صورت دادند ، با فرماندار و امام جمعه و نشست های مردمی در مساجد گذاشته شد ، همه تائید می کنند که حق بامردم و بانیان این بیمارستان است ؛ اما نتیجه ای نگرفتند.

 

در آخرین نامه ارسالی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تنکابن به فرمانداری رامسر اعلام کرد ؛ توانائی اداره ی بیمارستان را ندارد وحاضر است آن را به دانشگاه علوم پزشکی استان مازندران عودت دهد.  اما این تغییر و تحول در پیچ و خم مناسبات واحد حقوقی خواهد افتاد و ابتدا دانشگاه علوم پزشکی استان باید شکایت نماید و این امر مستلزم پروسه ای اداری و طولانی است.

برخی از مردم متفق القول می گویند باید در ورودی بیمارستان تحصن نمود تا با فشار وارده بر سیستم ، مشکل در حالتی عاجل و ضربتی حل شود. اما برخی دیگر فعلا  اطلاع رسانی عمومی این معضل و احساس وظیفه ی مسئولین امر را در این شرایط حساس کشور راهگشا می دانند.

 

سید شمس الدین حسینی نماینده ی مردم رامسر ، تنکابن و عباس آباد در مجلس شورای اسلامی مانند سلف پیشنش، تاکنون هیچ گونه عکس العملی نشان نداده و این موضوع مردم منطقه را ناامیدتر و عصبی تر کرده است.

 

مقام معظم رهبری در سخنرانی اخیرش در ۲۲ خرداد ۱۴۰۱ ، با صدای رسا ، تضعیف ایمان دینی، تضعیف امید و خوش‌بینی به آینده کشور را از جمله مؤلفه‌های جنگ نرم علیه ملت دانستند و خاطرنشان کردند:  القاء بی‌آینده‌گی، بن‌بست و اینکه مسئولان اداره کشور را بلد نیستند از جمله کار‌های بدخواهان ایران است و امروز هر کس مردم را از آینده ناامید ، یا ایمان‌های مردم را تضعیف، یا مردم را به تلاش‌ها و برنامه‌ریزی‌های مسئولان بی‌اعتقاد یا بدبین کند، چه بداند و چه نداند به سود دشمن کار می‌کند.

 

امید است این بار گوش شنوائی در میان مسئولین ذیربط این معضل منطقه ای باشد ، تا متهم به بازی در زمین دشمن نشوند.

 


نظرات 1 + ارسال نظر
حسن شنبه 10 دی‌ماه سال 1401 ساعت 03:18 ب.ظ

درود بر شما که قلمتان رد جهت خیر و صلاح مردم منطقه است .. خلیلی زمستان 1401

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد