ساحل دریا

ساحل دریا

دیگر لازم نیست به ساحل دریا بروید؛ ما ساحل دریا رابه خانه هایتان می آوریم.
ساحل دریا

ساحل دریا

دیگر لازم نیست به ساحل دریا بروید؛ ما ساحل دریا رابه خانه هایتان می آوریم.

نوروزتان پیروز

سخن سردبیر - نشریه ی شماره ی ۶ ساحل دریا - اسفند ماه ۱۳۹۰

قرن ها از روزی که ایرانیان باستان ؛ سنت حسنه ی نوروز را پایه گذاری کردند ؛ می گذرد. اکنون این سنت زیبا به صورت یک فرهنگ عمومی و ماندگار ؛ در جامعه ی جهانی بروز و ظهور یافته است.

همه ی جهان آغاز بهار را سال نوی ایرانی می دانند و به این حسن انتخاب پیشینیان پارسی ، آفرین می گویند.

چند سالی است که نوروز به عنوان میراث معنوی ماندگار ثبت جهانی شده و پنج کشوری که در آن به فارسی تکلم می شود آن را با آئین های ویژه اش پاس می دارند. نوروز درس های بسیاری به جامعه ی جهانی آموخته است.

دیدار والدین ، خویشان ، اقوام  ، همسایگان و حتی کسانی که کمتر با هم ارتباط و مراوده دارند ؛ یکی از مهمترین شاخصه های آن است. تبریک هر رهگذر آشنا و نا آشنا و شاد باش تحویل سال نو از بهترین پدیده های نوروز است.

ایرانیان اموات و مردگان را نیز فراموش نکرده اند. قرار دادن سبزه بر روی قبور مردگان و خصوصا تازه گذشتگان و قرائت فاتحه برای آنان از یک سو و مراجعه به خانه و خانواده ی کسانی که عزیزانشان در سال گذشته به رحمت خدا رفته اند ؛ به منظور همدردی و خارج کردن پیراهن عزا از تن خانواده ی مصیبت دیدگان نیز از ارکان نوروز است.

هرچند فشارهای اقتصادی ممکن است برخی از میهمانی ها را محدود کرده باشد ؛ اما هیچگاه نتوانسته است اصل موضوع محبت و صمیمیت در نوروز را در محاق ببرد.

شادباش « ساحل دریا » تقدیم به همه ی شهروندان منطقه و به امید وقوع تحولی شگرف در زندگی همه ی عزیزان.